[ Generalna
]
13 Jul, 2009 19:15
Par reci o Jamesu Cagneyu
Angels With Dirty Faces, White Heat i The Public Enemy
Prvi put sam se zainteresovao za Kegnija gledajuci Rane jer tamo Bjelogrlic pominje Kegnija kao veliku facu uz Bogarta, sto je sa ostalim kulturnim referencama iz Bjellogrlicevog lika bilo dosta da me zainteresuje da vidim cega sve tu ima. I to je odlicna Srdjanova igra. Kegni lezi u osnovi svakog filmskog krimosa, on je prauzor. Pogledao sam White Heat, pa AWDF i na kraju Public Enemy i ostao odusevljen, jer osim sto je ovde izliveno mnogo temelja za kasnije filmove i price, ovo su ujedno i odlicni filmovi. Kasnije sam Kegnija gledao jos u Footlight Parade koji je okej screwball komedija, ali se naravno zna sta Kegniju vise lezi - opak lik, u jednom filmu psihopata, dok se u drugom nesebicno zrtvuje da spase duse dece. Ono sto je tu zajednicko nije njegova licnost, vec socijalni sloj iz kog dolazi i sta radi, hoodlum, bitanga, preverant...
Interesantan je tu i otklon producenata prema filmu, jer su morali uvek da se ograde od toga da oni ne glorifikuju kriminal, vec skrecu paznju na socijalni problem u Americi, mada je tu neizbezno da su radili i ovo prvo. I interesantno je kako Kegnijev lik evoluira kroz ova tri filma hronoloski i postaje sve prihvatljiviji za drustvo i od slucaja o kome vredi razmisljati on je na kraju poludeli kriminalac

U Public Enemy i Andjelima je stav prema kriminalu ipak veoma jasan, dok u drugom imamo Kegnija kao psihopatu, koga ne mozemo da volimo i na kraju nemamo nikakvo saosecanje za njegovu smrt, vec je ona tu kao oslobadjanje. U Public Enemy imamo romansiranog Kegnija, ali i veoma bitnu komponentu porodice u cijem okruzenju se i zavrsava cela prica, sa slomljenim bratom i majkom koja je puna ljubavi za svog sina iako je svesna da je on lopov. A u Andjelima je njegova smrt plemenito zrtvovanje i jedna od najboljih scena smrti na filmu.
Meni je tu bila interesantna uloga majke u White Heat i Public Enemy. Majke su u oba filma podrzavajuce i sa ljubavlju za svog sina. Sa time sto je majka u White Heat zla zena koja je cak mozda i motor njegovog ludila, dok je u Public Enemy to prosta zena ali, kako sam vec rekao, dobra i brizna majka. Ovo sam primetio gledajuci Sopranose i omaz koji se tamo pravi Kegniju, praveci kontrast izmedju Kegnijeve majke i majke Tonija Soprana. I tu se vidi da Kegni lezi i u srcu glavnog lika verovatno najbolje serije svih vremena - Sopranovima. Sa druge strane tu je i njegov odnos prema zenama u sva tri filma, od lako moralnih zena i prvih femme fatale koje ce tek procvetati u noaru, do dama zlatnih srca. I taj odnos u sva tri slucaja doprinosi razumevanju njegovih likova.

I na kraju sam Kegni. Ja mislim da je Kegni velik glumac i da je njegovo umece ostalo iza upecatljivosti njegovih likova od kojih je pravio uzore, a Toma Powersa, Kodija i Rokija nikada ne bi bilo bez velikog Kegnija. Stvar je naravno u tome da je dobio tri naizgled slicna lika i da ih je veoma dobro shvatio, profilisao, odglumeo i postavio zadatak za svakog glumca, a mislim da svi znamo po nekoliko 'velikih' i poznatih koji su upali u tu zamku i ponavljali svoje uloge, neko i do kraja karijere.
U White Heat on je psihopata, u Angels With Dirty Faces je kriminalac sa velikim srcem i na kraju, u prvom filmu, Public Enemy mozemo ispratiti ceo njegov put, od prvih kradja do preuzimanja bande, perioda bogatstva i na kraju njegove smrti i tu imamo najkompletniju sliku lika, jer je i ceo film skoncentrisan na Kegnija i on je poenta filma zajedno sa socijalnim problemom koji izlazi iz njega, a ne zrtvovanje, ili dobra krimi prica, kao u prethodna dva filma. Osecaj da je njegov motiv za zlodela ne postoji, vec je on uzgojen da bude kriminalac i njemu je sve to sto radi zaista zivotni poziv, profesija. Vezivno tkivo za sva tri lika je njegov glas i odlicne scene bezanja od policije, gde 2/3 puta koristi tommy gun.
Za kraj, tri lika Jamesa Cagneya i preporuka za tri filma o kojma sam pricao



[ Generalna
]
19 Januar, 2008 15:44
3ABET
Pogledao sam dva filma i evo kritika

Kusturica
ovim film pravi fenomenalan hommage filmovima Dragoslava Lazica, Zorana
Calica, Milana Zivkovica i ostalih koji su gradili srbski film 80tih
godina, podsecajuci nas na sjajnost ciklusa 'Tesna Koza', 'Sekula',
'Zikina dinastija', pri tome praveci i svoj mali ciklus jer jasno moze
da se vidi nit koja se provlaci kroz Zavet i Zivot je cudo. Tema i
nacin na koji su obradjene su takodje veoma aktuelni u dananjoj srpskoj
kinematografiji i mogu reci da film poseduje drustvenu analizu
patentiranih porodicnih drama (kako je to rekao Tijanic) Sinise Pavica;
glumu, humor i naturschivost 'Kursadzija' ili 'Servisne stanice' i
komplikovanost i smislenost scena 'Potere za Sreckom'. U sve ovo se
ubacuje i duhovni element, pa mali Rasel Krou odlazi u grad da kupi
ikonu i najde devojku (da se obozi i umnozi, a treca stvar koja
nedostaje Srbima, slaganje, se zapravo desava uzduz filma), kao i deda
koji opravlja crkvu i lije zvono (rubljov, wink wink). U filmu imamo i
sjajnu upotreba zivotinja koje su sodomizirane i iskoriscene na
najsmislenije moguce nacine i imaju snaznu ulogu u prici da prikazu
izopacenost mrzitelja села, novokomponovanih biznismena, mafijasa i
ostalih nazadnih zagovornika progresa.
Dakle ovaj film je u sebi
uspeo da poveze sve najbolje sto nudi nova srpska kinematografija da
napravi film o ocuvanju nacionalnog selfa i u to ubaci ljubavnu pricu,
sahranu i svadbu u istom kadru ('izvanredni konrtapunktovi za
upravljanje publikom'), pop elemente trenutne srbske kulture kao sto su
pravoslavlje i rusoljublje....
Sve u svemu nadam se da ce film uci u
siroku distribuciju, biti prodavan na kioscima i kao i ostali filmovi i
serije sa kojima korenspondira biti redovno pustan u autobusu po
odlasku i povratku Srba na rad i sa rada u najpre Njemacku i Austriju.
e da... bitni momenti filma na koje mozete premotati:
sise se vide u 10, 14. i 70. minutu filma
silovanje curke od 32. minuta
silovanje krave 45. minut (al ne vidi se)
pucnjava u 45, 74. i 110.
letenje ljudi - lete bas dosta, ne moze sve da se povata
sahrana 109' 3''
svadba 109' 4''
strojenje bika 19. minut
strojenje zlikovaca - 105. minut
hipnotisanje ljudi i zivotinja - ima i njega dosta, uglavnom oko pocetka i nesto pre kraja
pravoslavni momenti - ima ih

Odusevljen!!! 10/10
Kome nije jasno
http://www.rtv.co.yu/sr/vesti/kultura/film/2008_01_15/vest_47368.jsp
[ Generalna
]
30 Septembar, 2007 00:58
Amadeus
Na filmove gledam kao na neku vrstu oplemenjivanja, meditacije, hvatanja smisla... Nekada znam da sam napredovao i samim gledanjem filma. Nekada je dovoljno pogledati kadar jednog filma i znati da je u pitanju nesto veliko. Amadeus je film u kome nam svaki kadar govori da gledamo nesto veliko, lepo, znacajno....savrseno. (Dalje)
[ Generalna
]
27 Septembar, 2007 00:38
The Bourne Ultimatum
The Bourne Ultimatum (2007)
Režija: Paul Greengrass
Uloge: Matt Damon, Julia Stiles, David Strathairn, Joan Alen...
Trajanje: 111 min
Studio: Universal Pictures
http://www.imdb.com/title/tt0440963/
Ocena: 7/10
Robert
Ladlam je napisao 3 knjige o Jasonu Borneu - The Bourne Indentity, The Bourne
Supremacy i The Bourne Ultimatum. Onda je 2004. stanoviti Eric Van Lust Bader
dodao još jedan nastavak, The Bourne Legacy i ove godine je izbacio poslednji
peti deo The Bourne Betrayal. O literarnim predlošcima za ovaj serijal ne znam
mnogo, niti sam ih čitao, ali koliko sam razumeo mogu biti dobro štivo za plažu
ili WC (obzirom da opcija za plažu više ne igra, jelda). (Dalje)
[ Generalna
]
11 Septembar, 2007 12:36
Un beau film
Jedan lep film
-Ko nema neki zločin na savesti? Upita baron
D'Ormesan. Što se mene tiče, ja ih više i ne brojim. Neki od njih koje
sam počinio doneli su mi debele pare. A za to što danas nisam milioner,
više su krivi moji apetiti nego moja obzirnost. (Dalje)
[ Generalna
]
05 Septembar, 2007 23:30
Kako je nastao Taxi Driver
Kako je nastao Taxi Driver
"Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets"
Scenario: Pol Sreder
Rezija: Martin Skorsejzi
Glavne uloge: Robert de Niro, Sibil Separd, Dzodi Foster, Harvi Kajtel.
Taxi Driver je film koji smatra kultnim ili
klasikom, zavisi koju terminologiju koristite. Film koji dodire granice
ljudske psihe sigurno nije bio jedan od onih koji obecavaju siguran
uspeh. Ne naprotiv. Kad je sniman svi su znali da su sanse da ovaj film
bude prihvacen izuzetno male, sam Martin Skorsejzi kaze da nije mislio da ce Taxi Driver zaraditi dolara. (Dalje)